2026-2027 Yeni Müfredat 7. Sınıf Konuları

2026-2027 Yeni Müfredat 7. Sınıf Konuları

2026-2027 Yeni Müfredat 7MEB tüm kademelerde, tüm derslerin müfredatını 2024 Yılında “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” adıyla yayınladı. Yeni müfredat programı, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren 1, 5 ve 9.sınıflardan başlamak üzere kademeleri olarak okutulmaya başlanacak.

Bu nedenle aşağıda yer alan 7. Sınıf Yeni Müfredat konuları 2026-2027 Eğitim Öğretim yılından itibaren geçerli olacaktır.

7. SINIF MATEMATİK MÜFREDAT
1.TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER (1)

Gerçek yaşam ya da matematiksel durumlarda doğal sayı, tam sayı ve rasyonel sayıları yorumlayabilme.

Gerçek yaşam durumlarında rasyonel sayıların ondalık gösterimlerini yansıtabilme.
Rasyonel sayıların sıralama ve karşılaştırma ilişkilerini yorumlayabilme. 
Rasyonel sayılar ve işlemler içeren gerçek yaşam problemlerini çözebilme.

SAYILAR VE NİCELİKLER (2)

Gerçek yaşam durumları üzerinden oran ilişkileri hakkında muhakeme yapabilme.
Gerçek yaşam durumları üzerinden orantılı durumları yorumlayabilme
Gerçek yaşam durumları üzerinden doğru orantılı durumlara ilişkin problemleri çözebilme 

2.TEMA: İŞLEMLERLE CEBİRSEL DÜŞÜNME VE DEĞİŞİMLER

Gerçek yaşam durumları ya da matematiksel durumlar üzerinden cebirsel ifadelerle toplama, çıkarma ve bir rasyonel sayıyla çarpma işlemlerini yorumlayabilme.
Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklem ve birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlik içeren gerçek yaşam problemlerini çözebilme.
Sayılar ve özelliklerini içeren ispatlara ilişkin matematiksel muhakeme yapabilme.
Temel aritmetik ve cebirsel ifadelerle işlem içeren durumlardaki süreci algoritma ifade yöntemlerini kullanarak yapılandırabilme.

3.TEMA: DÖNÜŞÜM

Şekillerin yansıma dönüşümü altındaki görüntülerinin oluşturulmasına dair çıkarım yapabilme.
Yansıma dönüşümündeki deneyimlerini orta dikme ve açıortay inşasına yansıtabilme

4.TEMA: GEOMETRİK NİCELİKLER (1)

Eş küplerle oluşturulan yapılar ile görünümleri arasındaki ilişkiyi çözümleyebilme.
Dikdörtgenler prizmasının hacmini eş nesneler aracılığıyla yorumlayabilme.
Dikdörtgenler prizmasının yüzey alanını yorumlayabilme.
Dikdörtgenler prizmasının hacim bağıntısını değerlendirebilme.
Hacim ölçme birimleri arasındaki ilişkileri değerlendirebilme.
Günlük hayat durumlarında dikdörtgenler prizmaları ile modellenen cisimlerin yüzey alanı ve hacmine yönelik problem çözebilme.

GEOMETRİK NİCELİKLER (2)

Dikdörtgenin, paralelkenarın alanına ve çemberin uzunluğuna ilişkin deneyimlerini dairenin alan bağıntısına yansıtabilme.
Çemberde merkez açı ve gördüğü yay uzunluğu arasındaki ilişkiden yola çıkarak daire ve daire diliminin alanları arasındaki ilişkiye yönelik analojik akıl yürütebilme.
Eşkenar dörtgen ve yamuğun alan bağıntılarına dair çıkarım yapabilme.
Günlük hayat durumlarında daire, daire dilimi, eşkenar dörtgen ve yamuğun alanına ilişkin problem çözebilme.

5.TEMA: GEOMETRİK ŞEKİLLER

Matematiksel araç ve teknolojiden yararlanarak üçgende kenarortayı, açıortayı ve yüksekliği çözümleyebilme.
Orta dikme inşasına yönelik deneyimlerini üçgende kenarortay inşasına yansıtabilme.

6.TEMA: İSTATİSTİKSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ

Kategorik veya nicel (sürekli) veri ile çalışabilme ve veriye dayalı karar verebilme.
Başkaları tarafından oluşturulan kategorik veya nicel (sürekli) veriye dayalı istatistiksel sonuç veya yorumları tartışabilme.

7.TEMA: VERİDEN OLASILIĞA

Bir olayın ve tümleyeninin olasılığına ilişkin tümevarımsal akıl yürütebilme.
Aynı deneye ait olayların eşit olasılıklı olma durumlarını değerlendirebilme.
Olayları ayrık olma ve ayrık olmama durumlarına göre sınıflandırabilme.

7. SINIF TÜRKÇE MÜFREDAT
Tema Adları
  • Hayat Boyu Gelişim
  • Bir Hilal Uğruna
  • İletişim ve Sosyal İlişkiler
  • Türk Sanatı
  • Okuma Kültürü
  • Hak ve Sorumluluklar
T.D. (Dinleme/İzleme) Öğrenme Çıktıları
  • T.D.7.1  Dinlemede/izlemede materyal seçimini yönetebilme
  • T.D.7.2  Dinlemede/izlemede strateji ve yöntem seçimlerini yönetebilme
  • T.D.7.3  Dinleyeceğinin/izleyeceğinin içeriğine yönelik tahminde bulunabilme
  • T.D.7.4  Dinlediğinde/izlediğinde geçen anlamını bilmediği söz varlığı unsurlarının anlamını tahmin edebilme
  • T.D.7.5  Dinlediğinin/izlediğinin yüzey anlamını belirleyebilme
  • T.D.7.6  Görselle iletilen anlamı belirleyebilme
  • T.D.7.7  Dinlediğinin/izlediğinin derin anlamını belirlemeye yönelik basit çıkarımlar yapabilme
  • T.D.7.8  Dinlediğinin/izlediğinin derin anlamını belirlemeye yönelik üst düzey çıkarımlar yapabilme
  • T.D.7.9  Dinlediğini/izlediğini kendi içinde karşılaştırabilme
  • T.D.7.10  Dinledikleri/izledikleri arasında karşılaştırma yapabilme
  • T.D.7.11  Dinlediğindeki/izlediğindeki unsurları sınıflandırabilme
  • T.D.7.12  Dinlediğini/izlediğini yorumlayabilme
  • T.D.7.13  Öyküleyici metinlerdeki hikâye unsurlarını belirlemeye yönelik çözümleme yapabilme
  • T.D.7.14  Bilgilendirici metinlerde metin yapılarından hareketle önemli bilgileri belirlemeye yönelik çözümleme yapabilme
  • T.D.7.15  Bilgilendirici metinde anahtar kelimeleri belirlemeye yönelik çözümleme yapabilme
  • T.D.7.16  Metnin bölümlerini belirlemeye yönelik çözümleme yapabilme
  • T.D.7.17  Bilgilendirici metinde düşünceyi geliştirme yollarını belirlemeye yönelik çözümleme yapabilme
  • T.D.7.18  Dinlediğindeki/izlediğindeki söz sanatlarını belirlemeye yönelik çözümleme yapabilme
  • T.D.7.19  Dinlediğinden/izlediğinden hareketle söz varlığını geliştirmeye yönelik çözümleme yapabilme
  • T.D.7.20  Çoklu ortam ögelerine yönelik çözümleme yapabilme
  • T.D.7.21  Dinlediğini/izlediğini özetleyebilme
  • T.D.7.22  Dinlediğini/izlediğini değerlendirebilme
  • T.D.7.23  Dinlediğini/izlediğini eleştirebilme
  • T.D.7.24  Dinlediğindeki/izlediğindeki probleme çözüm üretebilme
  • T.D.7.25  Dinleme/izleme sürecine yönelik öz yansıtma yapabilme/kendini uyarlayabilme
T.O. (Okuma) Öğrenme Çıktıları
  • T.O.7.1 Okumada materyal seçimini yönetebilme
  • T.O.7.2 Sesli ve sessiz okurken akıcı okuma unsurlarını yönetebilme
  • T.O.7.3 Okumada strateji ve yöntem seçimlerini yönetebilme
  • T.O.7.4 Okuyacağı metnin içeriğine yönelik tahminde bulunabilme
  • T.O.7.5 Metinde geçen anlamını bilmediği söz varlığı unsurlarının anlamını tahmin edebilme
  • T.O.7.6 Metnin yüzey anlamını belirleyebilme
  • T.O.7.7 Görselle iletilen anlamı belirleyebilme
  • T.O.7.16 Bilgilendirici metinde anahtar kelimeleri belirlemeye yönelik çözümleme yapabilme
  • T.O.7.17 Metnin bölümlerini belirlemeye yönelik çözümleme yapabilme
  • T.O.7.18 Şiirin biçim özelliklerini belirlemeye yönelik çözümleme yapabilme
  • T.O.7.19 Bilgilendirici metinde düşünceyi geliştirme yollarını belirlemeye yönelikçözümleme yapabilme
  • T.O.7.21 Metinden hareketle söz varlığını geliştirmeye yönelik çözümleme yapabilme
  • T.O.7.24 Okuduklarını değerlendirebilme
  • T.O.7.25 Okuduklarını eleştirebilme
  • T.O.7.26 Okuduklarındaki probleme çözüm üretebilme
  • T.O.7.27 Okuma sürecine yönelik öz yansıtma yapabilme/kendini uyarlayabilme
T.Y. (Yazma) Öğrenme Çıktıları
  • T.Y.7.1> Yazma sürecini yönetebilme
  • T.Y.7.2> Yazma strateji, yöntem ve tekniklerine yönelik seçimlerini yönetebilme
  • T.Y.7.3> Yazısında içerik ve yapıya yönelik seçimlerini yönetebilme
  • T.Y.7.7> Yaratıcı yazı yazabilme
  • T.Y.7.9> Yazısında karşılaştırma yapabilme
  • T.Y.7.10> Yazısında sınıflandırma yapabilme
  • T.Y.7.13> Değerlendirmesini yazılı olarak ifade edebilme
  • T.Y.7.14> Yazılı üretiminde ve yazılı etkileşiminde tartışabilme
  • T.Y.7.17> Yazısında düşünceyi geliştirme yollarını kullanabilme
  • T.Y.7.18> Yazısını zenginleştirecek biçimde söz varlığını kullanabilme
  • T.Y.7.19> Yazısında açık ve örtük ifade etmeye yönelik yapıları kullanabilme
  • T.Y.7.20> Uygun geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanabilme
  • T.Y.7.21> Yazım kuralları ve noktalama işaretlerini uygulayabilme
  • T.Y.7.22> Yazma sürecine yönelik öz yansıtma yapabilme/kendini uyarlayabilme

7. sınıf öğrenci koçluğu sistemi ve programımız hakkında daha detaylı bilgi almak için öğrenci koçluğu bölümünden eğitim hakkında detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.

Kapı çalana açılır!

ÜCRETSİZ TANIŞMA SEANSI İÇİN HEMEN ARA!

7.SINIF FEN BİLİMLERİ MÜFREDAT
1. ÜNİTE: UZAY ÇAĞI

1. Bölüm: Türkiye ve Uzay Araştırmaları
Uzay araştırmaları için geliştirilen teknolojileri karşılaştırabilme.
Uzay gözlem araçları ile ilgili bilimsel model oluşturabilme.
Uzay araştırmalarının yol açabileceği problemleri çözebilme.

2. Bölüm: Uzayda Neler Var?
Yıldızların yaşamını açıklayarak yapılandırabilme.
Yıldız, galaksi ve evren kavramlarını açıklayarak yapılandırabilme.

2. ÜNİTE: KUVVET VE ENERJİYİ KEŞFEDELİM

1. Bölüm: Kuvvet, İş ve Enerji İlişkisi
Fiziksel anlamda yapılan işin bağlı olduğu faktörlere ilişkin bilimsel çıkarım yapabilme.
Enerji çeşitlerinden kinetik ve potansiyel enerjiyi karşılaştırabilme.

2. Bölüm: Enerji Dönüşümleri
Enerji dönüşümünden hareketle enerjinin korunduğu tümevarımsal akıl yürütebilme.

3. ÜNİTE: VÜCUDUMUZDAKİ SİSTEMLER

1. Bölüm: Sindirim Sistemi
Sindirim sistemini oluşturan yapı ve organların görevlerini model üzerinde gözlemleyebilme.
Sindirim sisteminin sağlığı için yapılması gerekenler konusunda bilgi toplayabilme.

2. Bölüm: Dolaşım Sistemi
Dolaşım sistemini oluşturan yapı ve organların görevlerini model üzerinde gözlemleyebilme.
Kan bağışının toplumsal dayanışma açısından önemini tartışabilme.
Dolaşım sisteminin sağlığı için yapılması gerekenler konusunda bilgi toplayabilme.

3. Bölüm: Solunum Sistemi
Solunum sistemini oluşturan yapı ve organların görevlerini model üzerinde gözlemleyebilme.
Solunum sisteminin sağlığı için yapılması gerekenler konusunda bilgi toplayabilme.

4. Bölüm: Boşaltım Sistemi
Boşaltım sistemini oluşturan yapı ve organları model üzerinde gözlemleyebilme.
Boşaltım sisteminin sağlığı için yapılması gerekenler konusunda bilgi toplayabilme.

4. ÜNİTE: IŞIĞIN KIRILMASI VE MERCEKLER

1. Bölüm: Işığın Kırılması
Ortam değiştiren ışığın izlediği yolu gözlemleyerek kırılma olayına yönelik bilimsel çıkarım yapabilme.

2. Bölüm: Mercekler
Merceklerin günlük hayatta kullanım alanlarını örneklerle sınıflandırabilme.

5. ÜNİTE: MADDENİN DOĞASINA YOLCULUK

1. Bölüm: Maddenin Tanecikli Yapısı
Atomun yapısını ve yapısındaki temel parçacıkları çözümleyebilme.
Geçmişten günümüze atom kavramı ile ilgili bilimsel bilgilerin değişebileceğini sorgulayabilme.
Farklı molekül modelleri oluşturabilme.
Atomların elektron dizilimlerini yapılandırabilme.

2. Bölüm: Saf Maddeler
Saf maddeleri element ve bileşik olarak sınıflandırabilme.
Periyodik tablodaki ilk 18 elementin isimlerini sembolleriyle ifade edebilme.
Periyodik tabloda grup ve periyotları karşılaştırabilme.
Bileşiklerin isimlerini formülleriyle yapılandırabilme.

3. Bölüm: Karışımlar Karışımları homojen ve heterojen olarak sınıflandırabilme.
Çözünme hızına etki eden faktörler ile ilgili hipotez oluşturabilme.

4. Bölüm: Karışımların Ayrılması
Karışımları ayırmak için çeşitli deneyler yapabilme.

6. ÜNİTE: ELEKTRİKLENME

Elektrik Yükleri ve Elektriklenme 
Elektriklenme ile ilgili bilgi toplayabilme.
Elektriklenme çeşitlerini belirlemeye yönelik deney yapabilme.
Cisimlerin elektrik yüklerini sınıflandırabilme.

7. ÜNİTE: SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAM VE GERİ DÖNÜŞÜM

1. Bölüm: Besin Zinciri ve Enerji Akışı
Besin zincirindeki canlıları arasındaki ilişkileri yapılandırabilme.

2. Bölüm: Sürdürülebilir Yaşam
Kaynakların tasarruflu kullanımının önemini sorgulayabilme.

7. SINIF SOSYAL BİLGİLER MÜFREDAT
1. ÖĞRENME ALANI: BİRLİKTE YAŞAMAK

Dâhil olduğu gruplarda ve sosyal hayatta etkili iletişimin önemini sorgulayabilme.
Özel gereksinimli bireyler için fırsat eşitliğini sürdürmeye yönelik fikir üretebilme.
Türk toplumunun millî meseleler karşısında gösterdiği tutum ve davranışlara ilişkin çıkarım yapabilme.

2. ÖĞRENME ALANI: EVİMİZ DÜNYA

Küreselleşmenin insan ve toplum hayatında meydana getirdiği değişimi yorumlayabilme.
Bölgesel ve küresel sorunların çözümünde ülkemizin rolünü özetleyebilme.

3. ÖĞRENME ALANI: ORTAK MİRASIMIZ

Osmanlı Devleti’nin cihan devleti hâline gelmesini sağlayan politikaları sorgulayabilme.
Değişen dünya dengeleri karşısında Osmanlı Devleti’nin uyguladığı yenilikleri neden ve sonuçlarıyla yorumlayabilme.
Osmanlı kültür ve medeniyet unsurlarına ilişkin oluşturduğu ürünü paylaşabilme.

4. ÖĞRENME ALANI: YAŞAYAN DEMOKRASİMİZ

Türkiye Cumhuriyeti’nin temel niteliklerini özetleyebilme.
Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin yönetim yapısını çözümleyebilme.
Ülkemizdeki demokrasinin gelişimini, demokrasinin temel ilkeleri açısından yorumlayabilme.
Demokrasinin uygulama sürecinde karşılaşılan sorunları özetleyebilme.

5. ÖĞRENME ALANI: HAYATIMIZDAKİ EKONOMİ

Millî kalkınma hamlelerini neden ve sonuçlarıyla yorumlayabilme.
Ekonomik gelişmişlik ile üretim, dağıtım ve tüketim döngüsü arasındaki ilişkiyi çözümleyebilme.

6. ÖĞRENME ALANI: TEKNOLOJİ ve SOSYAL BİLİMLER

Bilimsel ve teknolojik gelişmelerin gelecekteki toplum hayatına etkilerine ilişkin öngörüde bulunabilme.
Örnek metinler üzerinden sosyal bilimlerin çalışma alanlarına dair genelleme yapabilme.
Toplumsal hayatta karşılaşabileceği bir probleme yönelik bilimsel sorgulama yapabilme.

7. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ MÜFREDAT
1. ÜNİTE: MELEK VE AHİRET İNANCI

Melekleri sınıflandırabilme.
Ahiret hayatının aşamalarını çözümleyebilme.
Melek ve ahiret inancının insan davranışına etkisi hakkında düşünebilme.
Nâs suresini ve bu surenin anlamını okuyarak yorumlayabilme.

2. ÜNİTE: HAC, UMRE VE KURBAN

Hac ve umre ibadetlerini inceleyebilme.
Kurban ibadetini yapılandırabilme.
Hac ve kurban ibadetinin kültürümüze yansımalarını gözleme dayalı tahmin edebilme.
Kâfirun suresini ve bu surenin anlamını okuyarak yorumlayabilme.

3. ÜNİTE: İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR

Din anlayışındaki yorum farklılıklarının sebeplerini sorgulayabilme.
İslam düşüncesindeki yorum biçimlerini sınıflandırabilme.
Kültürümüzdeki tasavvufi yorumları çözümleyebilme.
Alevilik Bektaşilik ile ilgili temel kavramlar ve cem erkânları hakkında bilgi toplayabilme.

4. ÜNİTE: PEYGAMBER OLARAK HZ. MUHAMMED

Hz. Muhammed’in (sav) Mekke’de yaşadıklarını yorumlayabilme.
Hicret konusunu tarihsel bağlamda değerlendirebilme.
Hz. Muhammed’in (sav) Medine Dönemi konusunu yapılandırabilme.
Nasr suresini ve bu surenin anlamını okuyarak yorumlayabilme.

5. ÜNİTE: YAŞAYAN DÜNYA DİNLERİ

Yahudilik, Hristiyanlık, Hinduizm ve Budizm dinleri hakkında bilgi toplayabilme.

Öğrenci koçluğu sistemi ve programımız hakkında daha detaylı bilgi almak için öğrenci koçluğu bölümünden eğitim hakkında detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.

Kapı çalana açılır!

ÜCRETSİZ TANIŞMA SEANSI İÇİN HEMEN ARA!