LGS'de Başarı İçin Kesin Bilmen Gerekenler

LGS’DE BAŞARI İÇİN ÖNCE BUNLARI BİL !

LGS 2026 yolculuğunda kafası karışık olan her öğrenci için bu yazıda, en çok sorulan ve merak edilen konuları derledik. Gerçek öğrenci sorularından yola çıkarak hazırlanan bu içerik, sınava hazırlık sürecinde sana rehber olacak. Okumadan geçme!

1- “Canım hiç ders çalışmak istemiyor”
Bunun birkaç sebebi olabilir.

  • Motivasyon Eksikliği: Öğrenci, yaptığı şeyin anlamını göremiyor olabilir. Hedefi yoksa veya öğrendiklerinin hayatla bağlantısını kuramıyorsa iç motivasyon azalır. Yani hedef belirlemek çalışma isteği açısından çok önemlidir.
  • Zihinsel Yorgunluk: Sürekli sınav, ödev, beklenti baskısı altında olan bir öğrenci, farkında olmadan zihinsel olarak tükenmiş hissedebilir. Bu da isteksizlik yaratır.
  • Kaygı ve Başarısızlık Korkusu: "Başaramam" düşüncesi, çalışmayı ertelemeye neden olabilir. Öğrenci çalışmaktan kaçmaz, başarısızlıktan kaçmak ister aslında.

2- Günde ne kadar soru çözmeliyim?

Bunun kesin ve net bir cevabı yoktur. Burada sadece çözülen soru sayısına odaklanmak çok yanlış olacaktır. Konu yeni öğrenilirken çözülecek kazanım düzeyi sorular daha kısa sürede çözülürken, konuda derinleşmeyi sağlayan beceri temelli soruların çözümü daha fazla zaman alacaktır. Dolayısıyla günlük soru hedefi yerine, kaliteli çalışma hedefi konulmalıdır.

3- Ders çalışırken müzik dinleyebilir miyim?

“Tabiki hayır! “ Deyip kestirip atmak doğru olmamakla beraber, mümkün oldukça tercih etmeyelim. Kişisel farkları da göz önünde bulundurmak doğru bir yaklaşım olacaktır. Öğrenci müzik dinlemeyi “dikkatini artıran” bir yöntem olarak hissediyorsa ve gerçekten verimli oluyorsa, sözsüz (enstrumantel ) müzikle çalışabilir. Dersin konusu çok karmaşık, yeni öğrenilecek şeyler içeriyorsa, sessiz ortam daha verimli olacaktır. Çünkü müzik beynin dikkat kaynaklarını başka yöne yönlendirebilir.

4- Günde kaç saat ders çalışmalıyım ?

Günlük çözülecek soru sayısı gibi burada da net bir saat söylemek çok doğru olmayacaktır. Çalışırken saatten ziyade çalışmanın kalitesi, verimliliğine dikkat edilmelidir. Kişisel farklılıkları da göz önünde bulundurduğumuzda rakamlar değişiklik gösterecektir. Tabiki sosyal ortamlarda “ Günde 8 saat ders çalışıyorum “ifadesi havalı görünse de, eğer etkili çalışma yöntemlerini kullanmadan bu süre boyunca ders çalışıyorsanız belki de sadece çalıştığınızı sanıyorsunuzdur.

5- En çok hangi dersten soru çözmeliyim ?

Bu tamamen öğrencinin yetkinliklerine göre değişen bir konudur. Örneğin öğrencinin İnkılap Tarihi dersinde kazanım eksiği yok ve çözdüğü sorularda yanlış oranı çok azsa ,bu dersi yine de çalışmalı ama programına ağırlıklı olarak koymamalıdır. Eksik kazanım bulunan derslerin çalışma saatleri diğerlerine göre daha fazla olmalıdır.

6- Gün içerisinde ne kadar teknoloji kullanmalıyım ?

Teknoloji kullanma saati konusu en zorlanılan konulardan. Aileler dertli ,çocuklar ailelerinden dertli… Gün içerisinde max. 40 dk. Teknoloji ( televizyon ,tablet , ps , bilgisayar, telefon ) kullanımı olabilir. Ama bu sabah erken saatlerde ya da yatmadan hemen önceki saat aralığında olmamalı. Ayrıca teknoloji saatinde tercih edilen içeriklerin seçimi de gayet önemli. Dikkat ve odağı yerle bir etmek için planlanmış kısa süreli,kaydırmalı içerikler kesinlikle tercih edilmemeli.

7- Ders çalışma planımı nasıl hazırlamalıyım?

Ders çalışma planı bu işin en önemli ayaklarından. Etkili ve doğru temellendirilmiş bir çalışma planı süreci verimli hale getirmek için çok önemli. Her öğrencinin öğrenme tarzı farklı olduğu için , bunlar analiz edilip öğrenme stiline uygun bir program yapısı seçilmeli. Planını hazırlarken ders dağılımlarına dikkat edilmeli , aralıklı tekrarlar yapacak şekilde sarmal bir program hazırlanmalı. Bu konuda profesyonel destek almak için lütfen bizi arayın.

Kapı çalana açılır!